CMP-TORRENT’S & TRACK’S PORTAL..

ALLES OVER BITTORRENT’TORRENTS’TRACKERS HOE EN WAT…

VEELGESTELDE VRAGEN

Posted by cmptorrent op maart 29, 2007

 

 

DIT ZIJN EEN PAAR VOORBEELDEN  HEEF U MEER VRAGEN DEEL ZE HIER MET ANDEREN

MAAR U KUNT OOK NAAR ONZE FORUM GAAN

 

Kan een geannuleerde torrent later weer hervat worden?

Ja, dat kan. Als je de torrent op stop hebt gezet in je client (bijvoorbeeld Azureus), kun je deze in de client gewoon weer aanzetten (in Azureus door op de groene ‘play’ knop te klikken). De torrent was dan alleen gepauzeerd.
Als de torrent niet meer in je client staat kun je deze ook nog hervatten. Je zoekt dan dezelfde link op die je de eerste keer hebt gebruikt om de torrent te starten. Deze klik je aan, waarna je deze op dezelfde plaats opslaat als waar je dat in eerste instantie gedaan hebt. De client herkent dan de torrent en gaat verder met downloaden waar het was gestopt.



Hoe kom ik aan een uitnodiging (invite) voor een privé (private) tracker?

Daar zijn verschillende manieren voor. Als je al lid bent van een andere privé tracker, is het soms mogelijk om in contact te komen met andere gebruikers, die je wellicht aan uitnodigingen voor andere sites kunnen helpen. Soms is hier een apart onderwerp voor in het forum van de desbetreffende tracker.
Een andere manier om een uitnodiging tot een privé site te krijgen is via het chatprogramma IRC (Internet Relay Chat). Je kunt daarmee chatten met leden van die tracker, zodat zij je kunnen uitnodigen. De tracker in kwestie heeft dan natuurlijk wel een eigen chat room (channel) nodig, maar bij veel privé torrent sites is dat wel het geval.
Om via IRC te kunnen chatten heb je een client nodig. Voorbeelden daarvan zijn mIRC en Xchat. Gratis probeerversies van 30 dagen kunnen respectievelijk
hier en hier gedownload worden. Deze programma’s zijn uiteraard ook te vinden op diverse torrent sites, hoe dat in zijn werk gaat zal onderhand duidelijk zijn. Zo niet, lees dan eerst de BitTorrent handleiding.
 Een goede inleiding tot het gebruik van IRC is 
hier hier te vinden. Deze is wel in het Engels.



Hoe krijg ik mijn ratio (deelverhouding) hoog?

Hiervoor zijn enkele trucs. Het belangrijkste is natuurlijk om de torrent lange tijd te blijven uploaden (seeden) nadat het downloaden is voltooid. Ook met langzame internetverbindingen kun je op deze manier een goede share ratio krijgen. Er moeten dan natuurlijk nog wel mensen zijn die deze torrent downloaden (leechers). Daarom is het handig om voordat je een torrent download, te kijken naar de hoeveelheid seeders (uploaders) en leechers (downloaders). Hoe meer leechers en minder seeders hoe beter. Dit betekend namelijk dat de torrent erg gewild is, en dat er nog veel te uploaden valt. Over het algemeen valt redelijk in te schatten hoe populair een torrent is en hoe lang er nog voldoende leechers zullen zijn.



Waarom is het bestand dat ik download heel groot, terwijl de download pas net begonnen is?

Zodra je een torrent download wordt er op je harde schijf meteen ruimte vrij gemaakt voor het gehele bestand. Dit gebeurt omdat het bestand wordt opgedeeld in kleine stukjes, die in willekeurige volgorde gedownload worden.



Wat is het verschil tussen een ‘torrent’ en een ‘.torrent bestand’?

Met de term torrent wordt meestal de bestanden die je wilt downloaden genoemt, bijvoorbeeld een muziek cd of een film. Een .torrent bestand is het bestand dat je download als je op een torrent link in een tracker klikt. Het .torrentbestand wordt dan geopend door Azureus, die het onder andere gebruikt om bij te houden van welke tracker de torrent gedownload moet worden.



Wat is het verschil tussen een .bin en een .cue bestand?

Een .bin bestand is een image file. Het .cue bestand kun je zien als de inhoudsopgave van het .bin bestand. Om de .bin te kunnen branden of mounten heb je het .cue bestand nodig.

heeft u een vraag ?? dan kunt u het hier gewoon een vraag stellen.. Klik op reageer hier onder….

 

 

9 Reacties to “VEELGESTELDE VRAGEN”

  1. hydrox86 said

    hoi ik had een vraagje, ik heb heroes van jullie gedownload, alleen van aflevering 19 ontbreekt de ondertiteling. zouden jullie die mij misschien kunnen opsturen of iets dergelijks? alvast bedankt🙂

  2. Jenny said

    als ik een downlaod heb binnengehaald in azurues komt die dan in de map van downlaods azurues met het blauwe teken van azurues hoe kan ik die nu in mij map muziek zetten ?? de eerste keer kreeg ik dat voor elkaar dan was er dat teken met de muzieknoot en mp3 maar nu krijg ik die niet meer open .Ver wil ik u zeggen dat ik een beginneling ben en veel gezocht heb naar uitleg over torrent en ben u erg dankbaar voor de goeie en volledige uitleg die u hier geeft.groetjes van een (oude)belg die in spanje woont

  3. jos said

    ]ik heb films gedownload, deze hebben het imagefile cue, wat moet ik doen om het te kunnen branden, ik heb nero8 maar het lukt niet

  4. Udo said

    Ik heb een film gedownload in de vorm van een map met allemaal .vob en .nfo bestanden, net als op een dvd. Nu denk ik, die kopieer ik gewoon naar een dvd met alcohol 120% maar als ik de gebrande dvd dan wil afspelen zegt de speler: geen index.
    Wat doe ik hier verkeerd?

  5. Leonie said

    Hallo!
    ik heb nu een album gedownload met torrent. hij staat op mijn computer, maar ik kan het niet openen (net zoals Jenny) er staat ook een mps tekentje met een muzieknoot bij. als ik op openen klik opent mijn Itunes wel, maar speelt het neit af. ook als ik via Itunes het nummer probeer toe te voegen aan mijn afspeellijst doet hij het niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de muziek gewoon kan luisteren>
    Groetjes Leonie

  6. daan said

    ik heb dezelfde vraag als leonie!

  7. abdul said

    Hallo
    Als je een torrent download vb. een film
    en die bestand wordt 2 min later automatisch verwijdered
    kun je die bestand dan terug krijgen of een kopie van die bestand krijgen zonder het opnieuw te downloaden???
    Wilt u me aub zo snel mogelijk antwoorden

    Dank u

  8. De Roeck Julie said

    Ik heb een map met liedjes…, alles ok. Enkel 1 sub-map, geeft géén, muzieknoot-teken-weer, (herken je dit?) en kan deze dus ook niet afspelen in WDM-Player. (Vista 32), Heb de pc ook al terug opgestart, nope… idem dito.
    (ik moet je / jullie wél vertellen dat ik een PC-leek ben !!!!) Gelieve hier mee rekening te houden.
    Ik heb ondertussen al alle mogelijke vergelijkingen proberen achterhalen met andere connecties met “liedjes” die wél “marcheren”, organiseren, eigenschappen, … noppes.
    Vandaar dat ik jullie even om raad vraag, en ook op andere sites geraak ik er niet uit, ik zou jullie hulp ten zeerste op prijs stellen.

    J x

  9. Goedemiddag,

    Mijn naam is Gemmeke Sollie, ik ben de administratrice van http://www.directorynl.com. Ik kwam bij het surfen langs uw blog (https://cmptorrent.wordpress.com) en vond hem eigenlijk best goed. De pagina was goed opgebouwd, lekker overzichtelijk en duidelijk in de doelstelling. Graag zou ik voor willen stellen uw pagina op te nemen in mijn overzicht.

    Als u hiermee akkoord gaat, laat me dat dan alstublieft zo spoedig mogelijk weten. Gaarne hierbij ook de benodigde informatie betreffende de link mee te sturen.

    Ik wens u veel succes met het verder werken met uw pagina!

    Met vriendelijke groeten,

    Gemmeke Sollie
    mail: gemmekesollie@gmail.com

Geef een reactie

 
